Ford Mustang 4.6L 3V (2005-2006) Longtube headers
Ford Mustang 4.6L 3V (2005-2006) Longtube headers
Hedman 88710 – Longtube Headers for Ford Mustang 4.6L 3V (2005-2006)
NB! Bilde er ikke av faktis headers til bilen, bilder kommer senere.
Materiale & Finish:
✔ Mildt stål – Ubehandlet finish (leveres med midlertidig lakk) ✔ Flens tykkelse: 0,375 tommer ✔ Primærrør tykkelse: 16g ✔ Primærrør diameter: 1,50 tommer
Passform & Kompatibilitet:
🔹 Designet for: 2005-2006 Ford Mustang 4.6L 3V (SOHC) 🔹 Header-stil: Langrør 🔹 Portform: Kvadratisk 🔹 Krever modifikasjon av eksossystemet – kutting og sveising nødvendig 🔹 O2-sensorer: Må fjernes og merkes før installasjon
Installasjonsanbefalinger:
🚀 Løft bilen minst 36 tommer for enkel montering 🚀 Koble fra batteriet før installasjon for å unngå elektriske skader 🚀 Venstre side: Krever midlertidig separasjon av styreskaftet for klaring 🚀 Høyre side: Krever fjerning av starteren for montering
Viktige merknader om finish & holdbarhet:
⚠ Leveres med en midlertidig lakk som kun fungerer som transportbeskyttelse. ⚠ Anbefalt: Påfør en høytemperatur-lakk før montering for å beskytte mot varme og korrosjon. ⚠ Ubehandlet stål kan oksidere raskt hvis det ikke beskyttes før bruk.
Lovlighet & Utslippsinformasjon:
⚠ Kun for offroad-bruk – ikke godkjent for gatebruk. ⚠ California Proposition 65 Advarsel: Kan forårsake kreft. Mer info på .
Inkludert i pakken:
📦 Sett med headers (Selges som par) 📦 Pakninger til hode- og kollektorflens 📦 Monteringsutstyr og festemidler
Viktig informasjon
🚗 Ingen type godkjenning – Dette er longtube headers, og de har ingen offisiell godkjenning. 🔥 Katalysatorplassering – Katalysatorene må flyttes lenger unna motoren, noe som kan føre til at de ikke oppnår driftstemperatur umiddelbart for optimal avgassrensning. 🔧 Precat-løsning – Det er mulig å installere en liten precat i lambda-sonde hullet, slik at motorlampen ikke aktiveres mens katalysatoren varmes opp. ⚖ EU-kontroll usikkerhet – Vi kan ikke garantere at systemet går gjennom EU-kontrollen, men det bør oppfylle avgasskravene ved samtidig montering av Euro IV-godkjente sportskatalysatorer.
Ford Mustang 4.6L 3V (2005-2006) Longtube headers
Ford Mustang 4.6L 3V (2005-2006) Longtube headers
Hedman 88710 – Longtube Headers for Ford Mustang 4.6L 3V (2005-2006)
NB! Bilde er ikke av faktis headers til bilen, bilder kommer senere.
Materiale & Finish:
✔ Mildt stål – Ubehandlet finish (leveres med midlertidig lakk) ✔ Flens tykkelse: 0,375 tommer ✔ Primærrør tykkelse: 16g ✔ Primærrør diameter: 1,50 tommer
Passform & Kompatibilitet:
🔹 Designet for: 2005-2006 Ford Mustang 4.6L 3V (SOHC) 🔹 Header-stil: Langrør 🔹 Portform: Kvadratisk 🔹 Krever modifikasjon av eksossystemet – kutting og sveising nødvendig 🔹 O2-sensorer: Må fjernes og merkes før installasjon
Installasjonsanbefalinger:
🚀 Løft bilen minst 36 tommer for enkel montering 🚀 Koble fra batteriet før installasjon for å unngå elektriske skader 🚀 Venstre side: Krever midlertidig separasjon av styreskaftet for klaring 🚀 Høyre side: Krever fjerning av starteren for montering
Viktige merknader om finish & holdbarhet:
⚠ Leveres med en midlertidig lakk som kun fungerer som transportbeskyttelse. ⚠ Anbefalt: Påfør en høytemperatur-lakk før montering for å beskytte mot varme og korrosjon. ⚠ Ubehandlet stål kan oksidere raskt hvis det ikke beskyttes før bruk.
Lovlighet & Utslippsinformasjon:
⚠ Kun for offroad-bruk – ikke godkjent for gatebruk. ⚠ California Proposition 65 Advarsel: Kan forårsake kreft. Mer info på .
Inkludert i pakken:
📦 Sett med headers (Selges som par) 📦 Pakninger til hode- og kollektorflens 📦 Monteringsutstyr og festemidler
Viktig informasjon
🚗 Ingen type godkjenning – Dette er longtube headers, og de har ingen offisiell godkjenning. 🔥 Katalysatorplassering – Katalysatorene må flyttes lenger unna motoren, noe som kan føre til at de ikke oppnår driftstemperatur umiddelbart for optimal avgassrensning. 🔧 Precat-løsning – Det er mulig å installere en liten precat i lambda-sonde hullet, slik at motorlampen ikke aktiveres mens katalysatoren varmes opp. ⚖ EU-kontroll usikkerhet – Vi kan ikke garantere at systemet går gjennom EU-kontrollen, men det bør oppfylle avgasskravene ved samtidig montering av Euro IV-godkjente sportskatalysatorer.