Supersprint: Effektanlegg siden 1955
Eksosanlegg AS er importør og forhandler av Supersprint, en velkjent italiensk produsent av effektanlegg med over 60 års erfaring innen bransjen. Supersprint er å anse som et eliteprodukt! Hvert eneste eksossystem har vært nøye utforsket, designet og testet for å sikre ekstra hestekrefter og for å forbedre den generelle ytelsen på bilen. Testingen inkluderer timer med testing på Supersprints egen dynamometer (se video nederst). En dyno-tester er et verktøy for å dokumentere måling av kraft og effekt slik at man virkelig ser resultatet av effektanlegget. Alle eksossystemene fra Supersprint er spesifikt produsert opp mot hver enkelt bilmodell og motortype! Du er sikret at anlegget er optimalisert opp mot din bil og ikke et «one size fits all»-produkt som man får fra enkelte av de billigere produsentene. Supersprints produkter er garantert designet for økt ytelse!
Du får nå 10-15% på katalogprisene til Supersprint. Vi gir en fast 10% rabatt uansett ordrestørrelse, og hele 15% på større ordre som har en samlet katalogpris på 2000,- euro eller mer. Dersom du ikke oppnår topprabatten med egne deler, kanskje du kan bestille sammen med en kamerat? Delene blir sendt direkte fra Italia til din adresse med en maks frakt på kr 2500,- pr forsendelse. Du kan selv se Supersprint sitt enorme sortiment, sammen med katalogprisene, i deres egen delekatalog. Bare trykk på knappen nedenfor og velg »Exhaust Catalog» når du kommer inn på hjemmesiden til Supersprint!
Husk å komme tilbake til oss for å bestille, du får det ikke billigere noe annet sted! Vi kan også hjelpe deg med å finne riktige deler eller videreformidle tekniske spørsmål om produktene.
Er først ute
Supersprint streber etter
å være en av de første til å tilby en effektøkende eksosløsning. Nye biler hentes inn, spennes fast og dyno-testes i original stand. Dette er for å danne en baselinje for bilens hestekrefter og dreiemoment. Deretter testes kjøretøyets støynivåer, både i og utenfor bilen, under tomgang og mens den er under belastning. Så analyseres den tilgjengelige plassen for nye komponenter under bilen. Det tas hensyn til motortype og -størrelse i kombinasjon med det estetiske for valg av enderør. Så produseres og monteres den første prototypen med påfølgende nye dyno-tester. Slik jobber de seg fremover med endringer og atter nye dyno-tester. Til slutt har de det optimale resultatet for din bil. Supersprint tar stolthet i å finne sine egne løsninger og å gjøre sin egen forskning fra bunn av! Dette er nok, i kombinasjon med deres unektelige kvalitet, årsaken til at de er markedet kanskje mest kopierte produsent.
Økt effekt og godlyd er prioritet
For Supersprint er ytelsesgevinster av største viktighet, men det blir
også lagt stor vekt på å opprettholde lydkvalitet. Eksosanlegget må gi en fin
sporty tone, men ikke være for høy. Alle Supersprint-komponenter er produsert
av rustfritt stål av høy kvalitet, generelt AISI 304 og AISI 310S. Men Inconel
brukes også i ekstreme situasjoner der det er stor termisk og mekanisk
belastning. Et eksempel er turbo-manifold på kjøretøy med høy ytelse. Inconel
er en type nikkel-krom legering som er mye dyrere enn legeringer i rustfritt
stål. Det er ekstremt motstandsdyktig mot oksidasjon og har mye bedre styrke
ved høye temperaturer.
Grenrørsmanifolder
Alle grenrørsmanifolder fra Supersprint er designet og produsert
innomhus av 304/310S rustfritt stål eller Inconel. Rørtykkelse er vanligvis 1,5
mm og all rørføring er mandrel-bøyd for optimal ytelse. Forbindelser mellom
rørseksjoner er enten TIG eller MIG sveiset for å sikre tetning og styrke av
høyeste kvalitet. Alle originale 02 / EGT-sensorplasser beholdes for å unngå
ECU-avvik. Flensene på supersprint er også laget av rustfritt stål (varierende
tykkelse mellom 7mm-12mm).
Flensene er CNC-maskinert for å sikre perfekt montering samtidig som de
er ekstremt motstandsdyktige mot termisk belastning.
Lyddempere
Lyddemperne gir betydelige vektbesparelser i forhold til originalt. Standard oppbygging er en «direct flow» design som er uunnværlig for optimal reduksjon av mottrykk gjennom hele eksosanlegget. Lyddemping oppnås bla med en vikling av rustfritt stålull etterfulgt av basaltull for ytterligere lydabsorpsjon. Endestussene i 304 rustfritt stål er tilgjengelige i over 100 forskjellige varianter, hvorav omkring 20 design er patentert av Supersprint selv.
Velg mellom ”godkjent for vei” og racingsystem
Supersprint® mener seg å være den eneste produsenten som garanterer at alle eksosanleggene bruker rustfritt stål i førsteklasses kvalitet. De tilbyr en feilfri passform på bilen og gir til slutt et sporty, men ikke offensivt, lydbilde. Den autentiske «TÜV-godkjenningen» blir kun tilegnet deres effektanlegg som er godkjent for gatebruk.
For helgemoro på racerbanen eller sporadiske klubbløp, er erstatningsrør for katalysator/DPF tilgjengelig for enda mer ytelse. Disse delene har alle nødvendige tilkoblinger og kan enkelt kombineres med deres øvrige system.
Supersprints racingsystem med ekstra stor rørdiameter (oversize tubes) anbefales utelukkende for bruk på racerbiler. De kan også benyttes på gatebiler utstyrt med sterkt modifiserte motorer. Disse systemene er ikke lovlige for gatebruk, men kan enkelt byttes ut med originale deler for daglig kjøring.